پیروزی تاریخی بنیامین فرجی مقابل قهرمان المپیک

بنیامین فرجی با خلق یک شگفتی دیگر تنها یک امتیاز فاصله داشت، اما لین شیدونگ نفر سوم رتبه بندی دنیا از چین در یک بازی نزدیک ۳ بر ۲ نوجوان ۱۴ ساله ایرانی را شکست داد.

به گزارش مشرق، در مرحله ۱/۳۲ پایانی مسابقات انفرادی قهرمانی بزرگسالان آسیا، بنیامین فرجی نابغه ی نوظهور پینگ پنگ دنیا از کشورمان به مصاف لین شیدونگ نفر سوم رتبه بندی دنیا از چین رفت و با یک نمایش خیره کننده ۳ بر ۲ و در لحظات پایانی مغلوب این حریف قدرتمند چینی شد.

فرجی که که در مسابقات تیمی، وانگ چوکینگ نفر اول رتبه بندی دنیا و نفر اول تیم ملی چین را شکست داده بود، این بار با تسلط کامل و اعتماد به نفس به مصاف لین شیدونگ نفر دوم تیم ملی چین رفت و در آستانه دومین شگفتی مسابقات قهرمانی آسیا از این حریف شکست خورد.

فرجی در گیم نخست این بازی ۱۱ بر ۹ پیروز شد، در ادامه و در گیم دوم، بازی با نتیجه ۱۱ بر ۸ به سود نابغه ی ایرانی دنیای پینگ پنگ ادامه یافت تا بازی ۲ بر صفر به سود فرجی جریان پیدا کند. در گیم سوم و چهارم این بازی ، حریف چینی توانست نبض بازی را در دست بگیرد و با نتیجه مشابه ۱۱ بر ۳ فرجی را شکست داد و نتیجه دو بر دو مساوی شد.

در گیم سرنوشت ساز و حساس پنجم، فرجی از همان ابتدا پیش افتاد و درحالی که ۴ بر ۱ از حریف نامدار خود پیش بود، سرمربی چین را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد، پس از وقت استراحت بازی بازهم به سود فرجی پیش رفت و این نوجوان ایرانی بود که ۹ بر ۳ از حریف خود پیش بود تا اینکه شیدونگ چینی ۶ امتیاز پیاپی گرفت و بازی ۹ بر ۹ مساوی شد، فرجی در گرفتن امتیاز دهم از لین شیدونگ قهرمان مسابقات گرند اسمش چین پیش افتاد و تنها یک امتیاز تا انفجار سالن مسابقات و پیروزی تاریخی فاصله داشت که تجربه حریف چینی به کمک این بازیکن آمد و بازی برابر شد. در ادامه بازی تا امتیاز ۱۵ پایاپای پیش رفت تا سر انجام نفر سوم رتبه بندی دنیا دو امتیاز پی در پی گرفت و ۱۷ بر ۱۵ بازی را به سود خود به پایان رساند و توانست نوجوان ایرانی را شکست دهد و مانع ادامه ماجراجویی فرجی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شود.

رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    5 21
    آقا این ۱۴ سالش هست. انقدر الکی از الان گنده‌اش نکنید و بهش غرور الکی و کاذب ندین که خراب بشه. بذارید در ناشناسی و آرامش کارش رو بکنه
  • حمید کلباسی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    3 0
    سلامت و پاینده باشی دلاور
  • عباس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    3 0
    بنیامین فرجی نابغه تنیس روی میز دنیا به وجودش افتخار میکنم اسطوره تنیس رومیز اکنون و آینده
  • حمید کلباسی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    1 1
    از نقش تعیین کننده مربی چین نباید بی تفاوت گذشت . اگر ایران هم یک مربی با تجربه و مجرب داشت فرجی برنده این مسابقه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس